TOS is sinds de oprichting in 1992 zeer actief in de Rotterdamse haven. Met name als bemiddelaar van varend personeel voor de Rotterdamse havensleepdiensten is TOS een bekende speler. TOS is sinds dit jaar ook actief in de Rotterdamse passagiersvaart. Marleen Stuurman, Executive Manager Operations: “Het is vaak verrassend hoe nieuwe contacten tot stand komen. TOS biedt een breed scala aan maritieme en technische professionals en is daardoor breed vertegenwoordigd in de maritieme industrie en dus ook in de Rotterdamse haven.”
Sinds januari dit jaar verzorgt TOS de total crewing van De Nieuwe Prins van de RET (Rotterdamse Elektrische Tram N.V.). De RET vaart al jaren met deze fast- ferry tussen de Maasvlakte, Hoek van Holland, Pistoolhaven en de Landtong Rozenburg (Scheurhaven) voor zowel forensen als recreanten. Of het nu voor een uitje is of om naar het werk te gaan de fastferry biedt een snelle en betrouwbare manier om een beeld te krijgen van de Rotterdamse haven en in het bijzonder van de Maasvlakte 1 en 2 met de grootste zeeschepen ter wereld. Soms (met een beetje geluk) zie je zeehonden op het strand liggen.
Links: Gordon van Heerwaarden (matroos)
Midden: Cor Boekelman (kapitein)
Rechts: Gerard Otto (kapitein)
Dagelijks verzorgt TOS de maximaal vierkoppige bemanning. De bemanning bestaat met name uit oud binnenvaartschippers en oud roeiers van de KRVE (Koninklijke Roeiers Vereniging Eendracht). De Nieuwe Prins beschikt over twee Caterpillar C12-motoren en het schip kan een snelheid behalen van 22 knopen (ongeveer 41 kilometer per uur).
TOS levert ook de bemanning voor de ferry vanuit het Informatiecentrum Futureland van het Havenbedrijf Rotterdam N.V. Een tweekoppige TOS bemanning verzorgt de dagelijkse rondvaarten van de Futureland Ferry.
Source: TOS